Milton Glaser je ocenio svaki logotip Olimpijskih igara, na skali od 1-100
Postoji mnogo kontroverznosti o dizajnu logotipa Olimpijskih igara, ali ne zaboravljamo sve one lepe logotipe koje je Olimpijada imala u istoriji. Ko bi bolje ocenio dizajn logotipa od Miltona Glasera? U nastavku teksta ćemo napisati kako je on logotipe Olimpijskih igara.
Pariz – Letnje Olimpijske igre 1924
Loš početak, elementi nisu relevatni vizuelno i slika je konfuzna. Slova preko slike su nečitljiva. Ocena – 20/100
Jezero Placid – Zimska Olimpijada 1932
Slika je jasna, ali nije elegantna- Boja je efektna i pomaže u razumevanju logotipa. Tipografija je čudna i neprijatna. Ocena – 30/100
Los Anđeles – Letnje Olimpijske igre 1932
Vizuelna katastrofa. Kombinacija prstena, lovorovog lista i američkog štita koji se preklapaju je nemoguća. Tipografija je nepovezana za svoj način. Ocena – 25/100
Garmisch-Partenkirchen – Zimske Olimpijske igre 1936
Banalno, bez ikakvog grafičkog intenziteta, ali ako ništa drugo, razumljivo je. Ocena 40/100
Berlin – Letnje Olimpijske igre 1936
Čudno, bez fokusa. Olimpijski prstenovi postaju podređeni orao u obliku zvona. Duh Olimpijade, potpuno odsutan. Ocena 20/100
St. Moritz – Zimske Olimpijske igre 1948
Zanimljivo rešenje koje liči na omot brošure za putovanja. Svi elementi su nepovezani i ne liče jedan na drugi. Efekat je običan i dosadan. Ocena 30/100
London – Letnje Olimpijske igre 1948
Ovaj logotip pokazuje da nije sve u slikama i da slike mogu biti nepovezane. Prstenovi i zgrada parlamenta će ostati nepovezane. Tipografija je tragična. Ocena – 37/100
Oslo – Zimske Olimpijske igre 1952
Arhitektonski oblik iza prstenova je ostala misterija, ali preklapanje ima malo efekta. Logo nije uzbudljiv. Ocena 39 / 100
Helsinki – Letnje Olimpijske igre 1952
Specifičnost između prstenova i arhitektonskog objekta, je jako čudna i teško se pamti. U najboljem slučaju jasna je. Kombinacija plave boje i bele boje je prijatna. Ocena 40/100
Cortina d’Ampezzo – Zimske Olimpijske igre 1956
Planina kombinovana sa olimpijskim prstenovima. Spoj ivice i logotipa kreira neku energiju, ali ta kompleksnost je neprijatna za oko. Ocena 45/100
Melbourne and Stockholm – Letnje Olimpijske igre 1956
Liči na jelovnik više nego na logotip Olimpijade. Previše elementa. Baklja, kontinent, prstenovi, lovorovi listovi. Previše svega. Ocena 35/100
Squaw Valley, California – Zimske Olimpijske igre 1960
Nije loše. Oblik zvezde je prepoznatljiv i neobičan. Sadrži prstenje, efikasan je i dobro je uklopljen sa krugovima i tipografijom. Izgleda sveže. Ocena 80/100.
Rim – Letnje Olimpijske igre 1960
Kombinacija simbola rima, Olimpijski prstenovi i sve to spojeno u jednu sliku u obliku skulpture. Ima snagu i pamtljivost. Ocena 80/100
Insbruck – Zimske Olimpijske igre 1964
Jasan raspored elemenata. Moguće je da grb Insbruka može biti nerazumljiv prosečnom gledaocu. Ocena 70/100
Tokio – Letnje Olimpijske igre 1964
Savršeno uklopljen bez mogućnosti zbunjivanja korisnika. Ocena 92/100
Grenobl – Zimske olimpijske igre 1968
Oznaka izgleda previše ukrašeno oblikom cveta i nosi premalo informacija. Logotip više liči na neki modni događaj od sportskog takmičenja. Ocena 60/100
Mexico – Letnje Olimpijske igre 1968
Grafička ideja je jaka, samo što je broj 68 ugrađen u prstenove nečitljiv. Sa druge strane, ovaj logotip sadrži određenu dozu vizualnog uzbuđenja. Ocena 80/100
Sapporo – Zimske Olimpijske igre 1972
Svi vizuelni elementi se spajajaju jasnim i ubedljjivim rasporedom. Stilizovana pahuljica doprinosi da se izdvoji, zato što odstupa od ostalih poznatih elemenata Olimpijade. Ocena 80/100
Minhen – Letnje Olimpijske igre 1972
Ova grafička ikonica eliminiše istorijske reference Olimpijade, ponajviše prstene. Bila je to moćna apstrakcija i može da se koristi u skoro svakom događaju. Zato izgleda nekako bez fokusa na izražavanju Olimpijskih igara i teško izražava efikasnost. Ocena 50/100
Montreal – Letnje Olimpijske igre 1976 godine
U ovom slučaju prstenovi su transformisani u slovo M, početno slovo Montreala. Ovu činjenicu je nemoguće razumeti na prvi pogled, na osnovu samog logotipa. Da li je bitno da se vidi slovo M? Mislim da ne. Znak je profesionalan i jasan. Logotip više liči na proizvođača papirnih peškira. Ocena – 70/100
Jezero Placid – Zimske Olimpijske igre 1980
Poreklo ovog znaka je akcenat na Olimpijskim kolona sa leve strane u kombinaciji sa planinskim lancem Adirondacks. Logotip izgleda neprepoznatljivo i neobično. Logotip ima neku grafičku energiju, ali značenje je nejasno i teško ga je objasniti. Ocena 50/100
Moskva – Letnje Olimpijske igre 1980
Ruska kula, na čijem vrhu se nalazi zvezda, a na dnu prstenovi, kao celina izgleda neubedljivo i neobično. Tipografija je dodata, ali nije povezana sa slikom. Ne baš uspešno rešenje. Ocena 40/100
Sarajevo – Zimske Olimpijske igre 1984
Slika u obliku pahuljice, ima više prostora za promenu nego što na prvi pogled izgleda. Pahuljica je neobično napravljena i na prvi pogled nije jasno šta je u pitanju. Kombinacija prstena i reši Sarajevo je jasna. Ocena 60/100
Los Andjeles – Letnje Olimpijske igre 1984
Zvezda koja se pomera je urađena neočekivano i efektno. Ostali elementi koji su dodati su na svom mestu. Ocena – 80/100
Calgary – Zimske Olimpijske igre 1988
Logotip u obliku slova C koji predstavlja početno slov mesta održavanja i Kanade. Nažalost, oblik više izgleda islamski nego olimpijski. Ocena 50/100
Seul – Letnje olimpijske igre 1988
Simbol je nefamilijaran, ali ima značajan uticaj i povezan je sa prstenovima ispod. Rezultat toga je skladna vizuelizacija. Ocena 75/100.
Albertville – Zimske Olimpijske igre 1992
U ovom dizajnu je izgleda uloženo mnogo napora. Slovo X u sred plamena kao i plave i crvene linije ispod su malo zbunjujuće. Tanke linije oko plamena su suvišne. Logotip je jasan i to je njegova prednost. Ocena 60/100
Barselona – Letnje Olimpijske igre 1992
Simbol je neočekivano ubedljiv. Tri linije koje predstavljaju ljudsko lice je povezan sa rečju Barselona i prstenovima. Ocena 85/100
Lillehammer – Zimske Olimpijske igre 1994
Jako je teško razumeti arhitektonsku sliku u plavoj kutiji. Jedino logično bi bilo da je to stadion. Ideja o aurori borealis je bila prilika koju je trebalo iskoristiti. Natpis Lillehammer 94 ispod prstenova je doprineo jasnoći logotipa. Ocena 70/100.
Atlanta – Letnje Olimpijske igre
Posle jednog pogleda jasno je da je na slici baklja na grčkom stubu. Stiče se utisak da je ovaj logotip pametno odrađen. Ocena 60/100.
Nagano – Zimske Olimpijske igre 1998
Slika u obliku cveta sa lativama u oblicima tela sportista je ubedljiva i aktivna. Deluje kao logotip događaja koji vredi posetiti, simbol je u harmoniji sa tipografijom i prstenovima. Ocena 80/100
Sidnej – Letnje Olimpijske igre 2000
Kvalitetan crtež koji u spoju sa prstenovima i tipografijom izgleda skladno. Ocena 78/100.
Salt Lake City – Zimske Olimpijske igre 2002
Slika pahulje je dizajnirana tako da predstavlja Sunce koje se nadvilo nad planinama i boje su refleksija boja sunca i planine. Dobro i profesionalno izveden logotip. Ocena 70/100
Atina – Letnje Olimpijske Igre 2004
Maslinov venac predstavlja igre na jedan novi i neočekivan način. Zato što ovaj logotip ne izgleda korporativno, već kao da reprezentuje prirodu, pa su mu korisnici zbog toga naklonjeniji. Plava boja reprezentuje more, Atinu i igre u isto vreme. Ocena 90/100
Torino – Zimske Olimpijske igre 2006
Ovaj znak je dvosmilen i težak za razumevanje, odnos prema tehnologiji je nedovoljan. Ovo je pokušaj modernog logotipa, ali je na kraju neubedljiv. Ocena 40/100
Peking – Letnje Olimpijske igre 2008
Simbol, bela figura koja liči na sportistu oslikava kinesku kaligrafiju. Svi elementi su razumljivi i lepo uklopljeni. Ocena 85/100.
Vankuver – Zimske Olimpijske igre 2010
Dvosmislenost centralne figure ponovo stvara teškoće u razumevanju. Za većinu gledalaca nije na prvi pogled jasno predstavljanje Kanade. U grafičkom smislu, logotip je atraktivan. Ocena 70/100
London – Letnje Olimpijske igre 2012
Kao i kod svih novih, modernih logotipa i ovaj izaziva kontroverze. Kao skup formi, ovo je privlačan oblik. Ali zbog agresivnog izgleda, ostaje u memoriji. Postavlja se staro pitanje između novina ili bliskosti. Ocena 80/100
Sochi – Zimske Olimpijske igre 2012
Ovo odstupanje od starih Olimpijskih logotipa ne može biti kritikovano na isti način kao i neki prošli. Sa moje tačke gledišta, logotip je neprikladan i neprivlačan. Prema tome, na osnovu logotipa, teško će korisnik dobiti želju da prisustvuje Olimpijadi. Ocena 40/100.
Rio de Janeiro – Letnje Olimpijske igre 2016
Prezentacija koja izgleda sveže i savremeno. Spajanje ruku na vrhu i ostali elementi su uklopljeni odlično. Nešto novo, pravo osveženje među logotipima. Ocena 85/100
Pjongjang – Zimske Olimpijske igre 2018 godine
Dizajn postavlja pitanje koliko je važno da reference koje stvara simbol budu razumljive od strane publike. U ovom slučaju složenost znaka će učiniti simbol verovatno razumljivim, ali će to vreme pokazati. Ocena 60/100
Tokio – Letnje Olimpijske igre 2020 godine
Još uvek postoji nedoumica oko odabiranja logotipa za Olimpijske igre 2020 godine, a i pokrenuta su neka pitanja o plagijatu. Ocena TBD.
Peking – Zimske Olimpijske igre 2022 godine.
U ovom primeru pokušan je spoj slike i broja 2022 i kao rezultat toga, broj 2 liči na broj 3, tako da je stvoren jedan novi problem. Razumevanje značenja ovog logotipa je trenutno jako teško. Ocena 60/100
Comments are closed.