C
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U
CAMEL LOGO DIZAJN
Od 1913. godine, kada je Ričard Džošua Rejnold započeo svoj duvanski biznis pod imenom „Camel“, ovaj logotip je doživeo nekoliko značajnih izmena. Prethodno islustvo u industriji duvanskih proizvoda Rejnold je stekao radeći na očevim duvanskim poljima u Virdžiniji, punih dvadeset i jednu godinu, od 1874. do 1895. Prevozeći robu iz jednog u drugi grad, ovaj zaljubljenik u pušenje i duvan uopšte, imao je prilike da zadovolji još jednu svoju strast – ljubav prema cirkusu. Naime u jednom od gradova često je gostovao tada čuveni Barum and Bailey cirkus. Ime firme i sam logotip rezultat su ove Rejnoldove pasije.
LOGOTIP KOMPANIJE CARLSBERG
Filantrop i strastveni kolekcionar umetničkih dela, J.C.Jacobsen, ušao je u pivarstvo davne 1847. godine, otvarajući za to doba izuzetno modernu fabriku. Njegovi pogoni su prvi primenili tehnike rashlađivanja, kuvanja na pari i posebno razvijene sorte kvasca. Originalni Carlsberg logotip sadržao je slona i svastiku. Drugi navedeni simbol izbačen je iz dizajna početkom tridesetih godina prošlog veka, da bi se izbeglo povezivanje sa narastajućom naci-mašinerijom. Svetski poznati Carlsberg logotip delo je prvog danskog industrijskog dizajnera, Thorvalda Bindesbà II, i predstavljen je 1904. godine prilikom lansiranja Carlsberg pilsnera. Kruna na logotipu predstavlja jasnu asocijaciju na Danski dvor. Ovaj umetnik je tokom svog života od 1846. do 1908. bio omiljeni dizajner kompanije Carlsberg, i radio je na mnogo izložbenih kataloga, godišnjaka, kao i na etiketama za stari i novi Carlsberg. Kompanija je dizajn logotipa platila tadašnjih basnoslovnih 500 kruna, ali se investicija pokazala sasvim opravdanom. Ručno crtani logo je skoro nepromenjen od svog nastanka i ponosno predstavlja kompaniju širom planete. Posle više od 100 godina u upotrebi doživeo je da dobije prestižno priznanje od strane Danskog centra za dizajn. Ovo je prvi put u istoriji da klasični dizajn logotipa dobije ovakvu nagradu.
CBS DIZAJN LOGOTIPA
Columbia Broadcasting System of New York City, skraćeno CBS, zauzima poziciju na vrhu liste najboljeg dizajna korporativnog identiteta zahvaljujući dvojici ljudi. Frenk Stenton, predsednik kompanije, u potpunosti je shvatao značaj umetnosti i dizajna i njihov potencijal za razvoj firme. Drugi zaslužni je Vilijem Golding (1911-1959), CBS-ov art direktor u periodu od skoro dve decenije. Njegov rad doneo je beskompromisni pristup vizuelnim standardima u komunikacijskim procesima. Za kompaniju je dizajnirao jedan od najuspešnijih logotipa dvadesetog veka. Kada se CBS-ovo oko po prvi put pojavilo u etru 16.11.1951. godine za pozadinu je imalo oblačno nebo i davalo je gotovo nadrealni osećaj svevidećeg nebeskog oka. Efikasnost ovog logotipa pokazala je tadašnjim vodećim menadžerskim strukturama moć savremenog dizajna u odnosu na tradicionalna ilustrovana ili tipografska rešenja.
CENTRINO (INTEL)
Spoj informacija i tehnologije predstavljen je podeljenim dizajnom logotipa. Upotrebom dva krila Intel-ov dizajner ukazuje nam na povezanost tehnologije, načina života i dolazećeg napretka u budućim danima. Donje krilo obojeno je čistom Magentom što dovodi logotip u ravnotežu, s obzirom na to da je gornje krilo u kontrastnoj Intel plavoj. Ovakav pristup nudi posmatraču vizuelnu stimulaciju visoko nabijenu energijom. Intel-ovo „viseće e“, koje se provlači kroz sve dosadašnje verzije logotipa, je i ovde prisutno kao otelovljenje posvećenosti originalnoj korporativnoj filozofiji.
CHANEL LOGO DIZAJN
Kuću „Šanel“ osnovala je 1910. godine Gabrijel Boner „Koko“ Šanel. Njen ukupni rad svrstava je u najznačajnije modne dizajnere svih vremena. Unela je revoluciju u svakodnevnu žensku garderobu i postavila sasvim nove standarde stila. Koko je u svet mode stupila otvaranjem malog salona za prodaju ženskih šešira. Ubrzo su njeni proizvodi osvojili ne samo Pariz, već i ostatak modnog sveta. Ime korporacije „Šanel“ postalo je ikoničko kada je elegancija u pitanju, a kompanijski logo je sinonim za bogatstvo, eleganciju, elitizam kao i za vrhunski standard u međunarodnoj modnoj industriji. Sam logotip je autorski rad Koko Šanel iz 1925. godine, i od tada nije menjan. Ispostavilo se da je ovaj logo postao najprepoznatljiviji simbol u svetu mode, sa svoja dva preklapajuća slova „C“, od kojih jedno gleda ka napred, dok je drugo okrenuto nasuprot. „Šanel“ logotip često srećemo na tašnicama, parfemima, cipelama kao i na nakitu.
CHASE MAHATTAN BANK, KORPORATIVNI IDENTITET
Chermayeff & Geismar Associates izbili su na čelo pokreta razvoja korporacijskog identiteta, tokom šezdesetih godina XX veka, zahvaljujući dizajnu obimnog vizuelnog programa razvijenog za The Chase Manhattan Bank iz Njujorka. Novi logotip sastavljen je od četiri klinasta oblika koji rotiraju oko centralnog kvadrata stvarajući spoljni osmougao. Bila je to apstraktna forma za sebe, oslobođena od slovnih, piktografskih ili figurativnih značenja. Odajući ukupan utisak bezbednosti i zaštićenosti, zahvaljujući elementima koji zatvaraju kvadratnu formu, ovaj logotip dokazao je da potpuno apstraktna slika može apsolutno uspešno obaviti misiju vizuelnog prepoznavanja velike organizacije. Sans serifni font je dizajniran posebno za upotrebu sa ovim dizajnom. Izbor ekspandiranih slova proistekao je iz studije o zahtevima dizajna u službi komunikacije sa krajnjim korisnikom, koju su prethodno sproveli Chermayeff & Geismar. Znake u urbanoj sredini pešaci često vide pod ekstremnim uglom, međutim upotreba ovakvog fonta omogućava ispisanom sadržaju da zadrži karakterističnu prepoznatljivost, čak i u takvim uslovima. Ovaj logotip započeo je modu upotrebe slične tipografije u prvoj polovini šezdesetih. Dosledna i ujednačena primena logotipa i ispisa onemogućile su suvišne elemente da postanu treći identifikacijski činilac. Postavši prototip za celokupan žanr, novi logo je naveo mnoge top menadžere da preispitaju vizuelni identitet svojih kompanija, kao i da ga zatim unaprede. Postignuta vrednost brzog prepoznavanja ukazala je na to da uspešan logotip može dodati novi kvalitet spisku simbola koje svi nosimo u svojim umovima. Tom Geismar je govorio da simbol mora da bude lako pamtljiv i da ima „onu vrstu bodlje uz čiju pomoć će se zakačiti za vaš mozak“. U isto vreme mora i da bude „privlačan, prijatan i odgovarajući. Izazov je spojiti sve navedeno u nešto sasvim jednostavno“.
CHEVRON LOGO
Logotip kompanije „Chevron“ sa svoja dva ugla usmerena prema dole podseća na oznake vojnih činova. Samo ime kompanije se u slengu inače koristi za opisivanje podoficira i oficira, te je jedno od tumačenja porekla logotipa zasnovano na tom podatku.
CHIQUITA LOGOTIP
The Chiquita Banana Company, poznata takođe i kao „banana republika“, poreklo vodi još iz vremena kada je kapetan Lorenco Dou Bejker 1870. godine transportovao veliku količinu banana od Jamajke do Masačusetsa svojim jedrenjakom. Uspešna plovidba završila se poslovnim neuspehom. Sve banane su tokom plovidbe istrulile i postale apsolutno nejestive. Kapetan se zarekao da će sledeći put utovariti zelene banane, koje će sazrevati tokom putovanja, tako da u luku stignu u najukusnijem obliku, uz minimalne gubitke. Udruživši se sa bivšim pogrebnikom Edrju Vudberijem, Bejker 1885. godine formira kompaniju Boston Fruits, koja 1899. prerasta u United Fruits Company. Logotip koji je danas u upotrebi nastao je 1963. godine. Proistekao je iz inicijalnih skica polu-žene, polu-banane, a naziv duguje španskoj reči za devojčicu –„chiquita“.
LOGOTIP KOMPANIJE CHUPA CHUPS
Chupa Chups je prva poslastica dizajnirana direktno za decu. Enrik Bernat Fontladosa, osnivač kompanije, je 1958. stupio na tržište sa idejom da deci ponudi praktičnu lizalicu. Posle pada Frankove diktature u Španiji kompanija uspeva da se proširi na svetsko tržište, postajući opšte poznata svuda. Inovativna kompanija poput Chupa Chups-a morala je da ima i efektan logotip koji će je predstavljati. Mnogi ostaju iznenađeni činjenicom da je karakteristični Chupa Chups logotip u obliku cveta Bele Rade zapravo autorski rad čuvenog Salvadora Dalija iz 1969. Kada je Daliju predočena ideja o potrebi za univerzalnim savremenim logotipom on se prihvatio papira i olovke. Sat vremena kasnije bila je gotova skica onoga što danas poznajemo kao Chupa Chups logotip. Dali je tokom druge polovine svog života naširoko unovčavao svoje ime i lik, praktično koristeći sebe kao brend. Bio je vrhunski samoreklamer, što je Bretona još daleko ranije navelo da napravi anagram od slikarevog imena. „Avida Dollars“ prevedeno sa španskog označava osobu koja voli dolare. Logotip viđamo na mnogobrojnim vrstama lizalica, a kompanija kontinuirano smišlja nove.
CIBA SPECIALITY CHEMICALS
Odeljak kompanije Ciba zadužen za hemijske prpoizvode predstavljen je logotipom u obliku raznobojnog pikselizovanog leptira. Leptir je upotrebljen kao simbol kompanijske transformacije i budućeg rasta i širenja. Veliki broj boja predstavlja različite segmente koji zajedno čine kompaniju uspešnom.
CISCO, DIZAJN LOGOTIPA
Kompjuterski stručnjaci Len Bosak i Sendi Lerner su svoje poznanstvo sa Univerziteta Stenford podigli na nivo profesionalne saradnje 1984. godine kada su osnovali kompaniju „Cisco“. Trenutno rangirana kao peta na svetu u svojoj oblasti poslovanja kompanija je prisutna širom planete. Kompanijski logotip je razvijen kao direktna asocijacija na mesto gde je sve počelo – San Francisko, i još bliže na čuveni most Golden Gejt, poznat i kao „kapija Pacifika“, sa očitom željom da uspeh potraje večno.
CITIBANK COMPANY, LOGOTIP
Citibank je osnovana 1812. godine kao City Bank of New York. Danas je poznata kao bankarski odeljak korporativnog kolosa u oblasti finansijskih usluga – Citygroup, koja je jedna od svetskih najvećih kompanija. Pola Šer, čije ime stoji iza najskorijeg redizajna Citibank logotipa, član je Art Directors Club Hall of Fame-a, i prvi je Pentagramov partner koji je dobio nagradu Type Directors Club Medal. Pola je razvijala ekološki motivisanu grafiku, sisteme identiteta i brendinga, dizajn publikacija, pakovanja i promotivnog materijala za širok spektar klijenata. Novi logo objavljen je 13.2.2007. i Pola ga je opisala kao brak između reči Citi i starog Travelers osiguranja kišobrana, čiji rezultat je postojanje kišobrana usred reči. Promena se desila tokom transformacije Citibank iz Citigroup u Citi. Šerova je pametno upotrebila slovo t kao dršku Travelersovog kišobrana, čineći novonastalog giganta dostupnijim. Postoje mišljenja da je prethodni logotip sa ružom kompasa uz ispis Citibank ulivao više pouzdanja u ukupni vizuelni status. Ipak kompanijina kartičarska odeljenja i bakarski sektor prihvatili su novi logo sa entuzijazmom, i još energičnije su pokrenuli svoje finansijske operacije širom sveta.
CITROEN
Francuski proizvođač automobila Andre Citroen pokrenuo je svoju kompaniju 1919. godine. Logotip predstavlja dva uklopljena zupčanika stilizovana u patern riblje kosti.
COCA COLA LOGOTIP
Priča o Coca Cola usponu najbolji je dokaz da uspešnom osvežavajućem napitku nije neophodan romantičan početak da bi pokorio svet. U stvari njen izumitelj Džon Pemberton, apotekar po profesiji, bio je ubeđen da je stvorio novi lek. Svoj pronalazak odneo je u lokalnu farmaceutsku kuću gde su ga ocenili kao izuzetnog. Asa Čendler, lokalni preduzetnik, ubrzo otkupljuje formulu od Pembertona. Dizajn prvog Coca Cola logotipa pripisuje se Pembertonovom knjigovođi, Frenku Mejsonu Robinsonu. On je to uradio 1885. godine, a kurzivni ispis slova u logotipu poprilično odgovara načinu pisanja opšteprihvaćenom od strane američkih knjigovođa tog vremena. Robinsonov rad preživeo je iskušenja vremena do današnjih dana, i predstavlja jedan od najčuvenijih pisanih logotipa na svetu. Talentovani knjigovođa bio je ubeđen da će dva slova C u logotipu doprineti različitosti kompanijinog proizvoda u odnosu na konkurenciju. Činjenica je da je Coca Cola logotip hvaljen kao jedan od najuspešnijih brendova u istoriji. U upotrebi je već skoro 130 godina, a ako bi neko poželeo da ga otkupi procenjena suma je nešto malo veća od 67 milijardi dolara. Šta je to što ovaj logotip čini ikonom dizajna? Prema Majkl Bernsovom citiranju Džejmsa Vitlija spisak ključnih elemenata izgleda ovako: bela slova na jarko crvenoj pozadini, zaobljena slova, zvučno ime i naravno uvek seksi bočica (neki je nazivaju i hobble skirt bottle, prema uskim suknjama popularnim početkom XX veka). Uticaj logotipa ne sme biti potcenjen. Vitli kaže da je mali bljesak crvene boje praćen krivudavom belom linijom dovoljan da ljudi pomisle na svoje omiljeno penušavo piće. Da podvučemo crtu i ponovimo osnovne elemente ovog logoa: crvena i bela boja, kurzivom ispisana slova, dva ubedljiva C, oblik pravougaoni ili okrugli. I kao da čuveni logo još čuvenijeg brenda nije dovoljan svetu, razvila se posebna grana folklora – Cokelor, skup urbanih legendi o uticaju i moći ove kompanije. Na primer Deda Mraz je njihov izum, zar ne? Optuživani su i za antisemitizam, jer svojevremeno nisu želeli da posluju u Izraelu. Priča o tome da je prvobitni napitak sadržao kokain možda i nije daleko od istine. Pemberton je stvarno verovao da pravi recepturu za lek.
CONTAINER CORPORATION OF AMERICA, KORPORATIVNI IDENTITET
Container Corporation je bila među prvim kompanijama koje su shvatile značaj korporativnog identiteta tokom ranih šezdesetih godina XX veka. Novi logotip delo je dizajnerskog tima pod vođstvom Ralfa Ekerstorma. Ravna slika postaje izometrijska iluzija, naglašavajući pakovanje i privlačeći pažnju. Inicijali kompanije spakovani su u pravougaonik sa dva naspramna ugla sečena pod 45 stepeni, da bi se stvorila izometrijska slika kutije. Ekerstorm je formulisao zahteve programa korporativne identifikacije: „Kao jedna od funkcija upravljanja dizajn mora biti integrisan u sve kompanijske poslove i direktno povezan sa svim poslovnim i prodajnim aktivnostima. Mora zadržati kontinuitet stvaralačke sile i u potpunosti oslikavati korporativni karakter. Ukoliko se ovi zahtevi ne zadovolje pojedinačni utisci o kompaniji nikada neće srasti u jedinstvenu celinu, već će ostati mozaik nepovezanih delića.“ Džon Mejsi se firmi pridružio 1957. a direktor dizajna postao je 1964. godine. Direktno je uticao na spajanje korporativnog dizajna i International Typographic Style-a. Vizualna identifikacija i sistemski dizajn uopšte, posebno u Čikagu, bili su pod njegovim uticajem. Mejsi je prihvatio Helveticu kao korporativni font, i razvio standardizovane mreže za označavanje i publikacije. Snažan zastupnik doslednog i ujednačenog dizajna, Mejsi je koristio tematski i vizuelni kontinuitet u različitim komunikacionim materijalima, od godišnjeg izveštaja akcionarima do trgovačkih reklama, već u toku 1961. Kompanija osniva Center for Advanced Research in Design 1965. godine. Ovaj deo firme poslovao je kao nezavisan studio koji je, uz rad na naprednim i eksperimentalnim projektima, prihvatao i porudžbine od drugih kljenata.