B
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U
Dizajn za logo Bacardi
1862 godine Kubanski trgovac vinom Facundo Bacardi, inače poreklom iz Španije, kupio je destilerija u Santjago de Kuba . U ovoj destileriji Bacardi je razvio metodu prerade šećera i rakije u belu boju, blagog ruma . Zbog velikog broja slepih miševa koji žive pod krovom destilerije, odlučeno je da se slepi miš inkorporira u police i znak Bacardi Rum proizvoda. Vredi pomenuti da je voćni slepi miši simbol sreće na Kubi.
„BARENMARKE“ logo dizajn
Kompanija Alpursa osnovana je 1892. godine u švajcarskom gradu Bernu, sa ciljem da proizvodi i prodaje alpsko mleko. Od 1931. kompanija je promenila ime u Allgaeuer Alpine Milk. Etiketa „Barenmarke“ širom sveta je poznata marka kondenzovanog mleka još od 1912. godine, kada je ono prvi put proizvedeno. Ovo ime je opstalo u upotrebi sve do nedavne promene u Nestle. Danas ovaj proizvođač kondenzovanog mleka koristi logo inspirisan medvedom koji je i sastavni deo grba grada Berna.
BASF logo dizajn
BASF se oduvek predstavljao kao „Hemijska kompanija“. U ovom logotipu upotrebljena su dva invertna kvadratna simbola koja predstavljaju ključ i bravu. Na taj način BASF direktno poručuje korisnicima da su tu kako bi zajedno rešavali njihove probleme.
SAUL BASS (1920-1996) dizajner logotipa
Ovaj rođeni Njujorčanin se obrazovao i zatim radio u svom rodnom gradu do 1950. godine, kada se preselio u Kaliforniju. Dve godine kasnije otvorio je sopstveni studio, usredsređujući se na proizvodnju advertajzing filmova, trejlera, postera i logotipa. Njegov rad je pretvorio filmske naslove u umetničku formu (Čovek sa zlatnom rukom, Psiho, Vertigo, Rt straha). Bass je inspiraciju često pronalazio u oblicima i asimetričnoj ravnoteži Pol Randovih radova iz četrdesetih. Međutim dok je Rand pažljivo komponovao svoje radove pomoću kontrasta oblika, boje i teksture, Bass je redukovao grafički dizajn na jednu dominantnu sliku, obično centralno postavljenu. Njegovo mastorstvo u radu sa elementarnim oblicima primenjeno je u poslovanju Saul Bass & Associates (kasnije Saul Bass/Herb Yeager & Associates), čija trademark rešenja su postala legendarna i često imitirana. Bass je verovao da žig mora biti čitljiv i razumljiv na prvi pogled, iako je neophodno i da sadrži kako elemente metafore, tako i dvoznačnost koja će uvek iznova privlačiti pažnju posmatrača. Mnoga njegova rešenja uvrstila su se među kulturne ikone XX veka. Navešćemo samo najuspešnije logotipe: United Airlines, AT&T, Minolta, Bell Telephone System, Quaker, United Way i Warner Communications.
BETMEN LOGO
Jedan od najvećih mitskih heroja prošlog veka je zasigurno Betmen. Pojavio se posle Supermenovog velikog uspeha, kada su Bob Kejn i njegov partner Bil Finger rešili da stvore heroja čija dela za cilj imaju čišćenje Amerike i ostatka sveta od tame i zla. Betmen logo, poznat i kao Betmenov znak, simboliči okuplja sve osnovne atribute koji ovog junaka čine izuzetnim. Originalna verzija logotipa bila je jednostavni crni slepi miš koja je za pozadinu imala sivu boju herojskog kostima. Varijacije ovog dizajna bile su u upotrebi punih 25 godina od prvog pojavljivanja Betmena na ulicama. Julius Švarc uvodi prvo osavremenjivanje ovog znaka uvođenjem žute elipse kao podloge. Ovaj zahvat obelodanjen je 1964. godine u izdanju Detective Comics, izašlim pod brojem 327. Siva boja kostima ostala je nepromenjena. Uprkos povremenim redizajnima ova verzija je ostala najprepoznatljivija i najčešće upotrebljavana oznaka Betmenovog prisustva. U Frenk Milerovom „Povratku mračnog viteza“ sam Betmen objašnjava kako je rešio da upotrebi žutu boju. Parafraziramo: „Žuta oznaka je laka meta, jedino što oni ne znaju da je napravljena od materijala otpornog na metke“. Krajem devedesetih godina kostim postaje tamniji a žuta elipsa iščezava. Iako nam je animirana serija „Batman Beyond“ predstavljala crni kostim sa crvenim slepim mišem, današnji Betmen ctraći, filmovi, stripovi i igrice, izbacujući žutu elipsu, vraćaju vizuelnu pojavu ovog heroja njegovim tamnim korenima.
BBC logo dizajn
BBC je 1936. godine postao prvi emiter regularnog high-definition televizijskog signala. Prve korake ka ozbiljnom brendiranju kompanija je preduzela tokom polovine pedesetih godina prošlog veka, u želji da međusobno jasno vizuelno razdvoji postojeće kanale. Ovaj posao je poveren Abramu Gejmsu (već čuvenom po kreaciji logotipa za „The Festival of Britain“) i upravo on je zaslužan za razvoj prviog BBC identiteta, poznatog i kao „Krila slepog miša“. Ovo rešenje zamenjeno je slovima BBC TV ispisanim u zasebnim ramovima smeštenim unutar kruga. Čuveni BBC globus pojavio se u drugoj polovini1963. Godinu dana kasnije lansiran je BBC drugi kanal, prvi kanal koji je emitovao kolor signal u Velikoj Britaniji. Ovo se poklopilo sa uvođenjem „globus u ogledalu“ identiteta. TV stanica promovisala je njegovu obojenost kao ključni deo svog vizuelnog identiteta. Takođe je imao i funkciju podsećanja korisnika da bi trebalo da nabave TV prijemnik u boji. Do osamdesetih kanal je prihvatio futuristička prugasta slova, a sat na BBC One postao je digitalan. “Computer Originated World”, poznat i kao „COW“ predstavljen je 1985. godine uvodeći virtuelni globus u etar. Godinu dana kasnije i BBC 2 dobija novi identitet zahvaljujući kompanijinom senior dizajneru Alanu Džipsu. Novi logotip, rad Majkla Pitersa, počeo je da se pojavljuje od 1988. na BBC proizvodima poput čaša, knjiga i video kaseta. Devedesete donose svežiji pristup vizuelnom identitetu kompanije kada je pod vođstvom Martina Lambi-Naima započeta veoma uspešna serija rešenja sa velikim brojevima 1 i 2 za dva BBC kanala. Šest godina kasnije ovaj dizajner daje samom kompanijskom logotipu nove moderne obrise. Ova promena nije naišla na odobravanje Džeralda Kaufmana, predsedavajućeg u National Heritage Select Committee. Njegov stav je bio da postoje korisniji načini za trošenje para sakupljenih od pretplate. Najskorije promene u izgledu BBC logotipa izvršene su tokom 2007. godine serijom identiteta poznatih i kao “Window on the World”.
LESTER BEALL, dizajner logoa
„Modern Movement“ u američkom dizajnu logotipa kasnih dvadesetih i početkom tridesetih godina prošlog veka duguje svoj razvoj Lesteru Bilu. Tokom poslednje dve decenije svoje karijere Bil je trasirao programe vizuelnog identiteta mnogih korporacija, uključujući Martin Marietta, Connecticut General Life Insurance, i International Paper Company. Doprineo je razvoju priručnika korporativnog identiteta, kompanijske knjige smernica i standarda za primenu u različitim situacijama. Njegovi radovi su posebno propisivali dozvoljene i nedozvoljene primene logotipa. To je omogućavalo menadžerima postrojenja u udaljenim gradovima da angažuju lokalne firmopisce, dajući im precizna uputstva o proporcijama i odnosu grafičkih elemenata znaka.
BECK’S korporativni identitet
Kompanija danas poznata pod imenom InBev deo svog nasleđa duguje firmi koju je 1873. godine osnovao Hajnrih Bek. Sam logotip oslikava ključ, sa ispisanom dobrodošlicom u grad Bremen onome ko drži ovo pivo u ruci. Po jednom lokalnom tumačenju ovaj dizajn poručuje da „iako je Hamburg kapija sveta, ipak je Bremen taj što drži njen ključ“.
LOGO OLIMPIJADE U PEKINGU 2008
Zvanični logo Letnjih olimpijskih igara u Pekingu 2008. godine, poznat i kao „Razigrani Peking“, predstavljen je u avgustu 2003. tokom ceremonije u pekinškom Hramu neba. Logo Olimpijade u Pekingu 2008. odiše jedinstvenom snagom i lepotom Kine i saopštava nam posvećenost ovog grada svetu. Ovaj rad koji potpisuje Guo Čuning, potpredsednik firme „Beijing Armstrong International Corporate Identity”, u formi razigrane ljudske figure odražava kinseki poziv svetu da se pridruži jedinstvenoj kulturi i eleganciji. Čuning je upotrebio „Jing“ karakter da bi razvio ljudski oblik iznad reči „Peking 2008“ i olimpijskih krugova. Amblem savršeno oslikava unutrašnje vrednosti sporta – okrenut je prema ljudima i „atletocentričan“ je. Krivudave linije podsećaju na kineskog zmaja. Raširene ruke izražavaju iskrenost Pekinga i njegove gostoljubive i prijateljski nastrojene stanovnike. Figura u trku simbolizuje veličanstvenost života i njegovu lepotu. Crvena boja, obilno korišćena u rešenju, igra važnu ulogu u kineskoj simbolici. Moćni dizajn „Razigranog Pekinga“ je pesma o životu napisana strašću, entuzijazmom i ljubavlju svih učesnika.
logo dizajn KOMPANIJE BMW
Logotip koji predstavlja kompaniju BMW nastao je kroz istoriju razvoja izrade bavarskih motora započetu još 1917. godine. Takođe je očito prisustvo nacionalnih boja Bavarske: crne, bele i plave. Crni prsten i unutrašnji i spoljašnji okružujući prstenovi korišćeni su za predstavljanje kompanije “Bayerische Flugzeug-Werke (BFW)”. BMW je naslednik ovog poslovnog poduhvata. Uprkos uvreženom mišljenju da je propeler kao deo logotipa dizajniran da bi predstavljao rotacioni propeler razvijen 1929. godine, istina je sledeća: to je samo vešto plasirana marketinška priča koja nije zasnovana na činjenicama. Skorija tumačenja BMW logotipa ne pominju često priču o propeleru, više su okrenuta ka samom vozilu u spoljnom okruženju. Wilhelm Farenkof, PR i advertajzing menadžer kompanije u doba izdavanja BMW korporativnog magazina 1942. godine, isticao je sjajni disk, senke motora, dva srebrna graničnika i jasno plavu boju koja predstavlja nebo.
BOSCH KORPORATIVNI LOGO
Ovaj kompanijski logotip kreirao je 1918. godine tadašnji tehnički direktor firme, Robert Boš. Ideja je bila predstavljanje ključa za magnetno paljenje, važnog firminog proizvoda.
BUGATTI KORPORATIVNI LOGO
Etore Bugati rodio se u Milanu. Posle rada za kompanije Mathis i Deutz donosi odluku da započne sopstveni posao u Strazburu u Francuskoj. Pogled na istoriju Bugati modela govori nam da su prvi automobili označavani kao „tip“ sa dodatim brojem. Tako je 1922. godine nastao „Tip 30“ sa osmocilindričnim motorom. Dve godine kasnije pojavljuje se „Tip 35“, potom razvijan u dve verzije 35A i 35B. Sledili su sportski modeli, četvorocilindrični „Tip 40“ i osmocilindrični „Tip 45“, kao i modeli sa oznakom Royal. Ekskluzivnost i brzina su reči koje najbolje opisuju ovaj brend, međutim izbijanje II svetskog rata ga ozbiljno ugrožava. Na već teške okolnosti nadovezala se i smrt Etoreovog sina Žana. Poslednji automobil proizveo je 1950. godine, pre nego što je Volkswagen preuzeo firmu i pretvorio je u proizvođača delova za avio industriju. Otac Etorea Bugatija bio je umetnički dizajner nakita i taj uticaj je vidljiv kako u izradi automobila tako i u dizajnu logotipa firme. Blokovi motora su bili obrađeni do te mere savršeno da su činili zaptivanje bespotrebnim, kablovi su izgledali kao fina čipka. Crvene tačke na logotipu su verovatno proizašle odatle. Moguće je i da je stariji Bugati posmatrao sinovljeve automobile kao komade finog nakita. Tačkice koje okružuju Bugatijevo ime u jakom su kontrastu sa čvrstim belim slovima čiju pozadinu krase dve jake boje: crna i crvena. Kompanija tvrdi da je njihova elegancija iskazana i kroz 60 malih bisera raspoređenih po ovalnom okviru, kao i kroz stilizovane inicijale Etorea Bugatija. Njihovi automobili pobeđivali su na trkačkim stazama širom sveta. Samo model sa oznakom „Tip 35“ odneo je preko 2000 pobeda. Pet uzastopnih godina, od 1925. do 1930, lovorov venac krasio je Bugatijeve haube na stazi Targa Florio. Ipak najslavnija pobeda je ona izvojevana u Le Manu gde su Žan Pjer Vimil i Pjer Vejron upisali svoja imena u istoriju automobilizma. Celokupno nasleđe Bugati brenda ugrađeno je 2005. godine u Bugatti EB 16.4 Pur Sang, kombinujući karoseriju od ugljeničnih vlakana sa aluminijumom u vrhunski dizajn. Sam korporativni logotip svojim izgledom nam elokventno poručuje da je Bugati uz najmoderniju tehnologiju i inženjerstvo uspeo da sačuva i duh pionira auto industrije.
BURGER KING KORPORATIVNI LOGO
Otvaranjem restorana Insta Burger King, 4. decembra 1954 u Majamiju na Floridi, američki preduzetnici Dejvid Edgerton i Džejms MekLamor postavili su kamen temeljac razvoja buduće kompanije. Tokom 1989. godine izvršeno je rebrendiranje u sada već međunarodno poznat lanac Burger King. Originalni BK korporativni logo, poznat i kao „Polovine zemičke“ predstavljen je 1969. i bio je u upotrebi do ranih devedesetih godina prošlog veka. U pitanji je bio jednostavan logotip sa crvenim slovima u sendviču između dve polovine zemičke. Prva intervencija desila se 1994. kada je upotrebljen finiji font sa zaobljenim ivicama. Od 1999. kompanija koristi stilizovanu verziju „Polovina zemičke“. Plavi „swirl“ zaokružuje novi logotip dajući mu savremeni izgled.